Jag måste ha världens bästa jobb. Igår satt jag, Vd och några till och diskuterade Swedish Housemafias samarbete med Stadsmissionen. De har skänkt biljetter man kan buda på på Tradera.
"Vi lägger ett bud på två biljetter" säger Vd. "så lottar vi ut de till någon av våra medarbetare! " HR som jag är så går jag loss på sånt här. Allt som gynnar våra medarbetare är till godo. Sagt och gjort. Vi skicka på ett bud och vann!
Hur skulle vi nu få ut infon? Vi har trettio arbetsplatser runt om i Storstockholm. Jo vi använder oss av mail OCH vår interna hemliga medarbetargrupp på Facebook. I den gruppen har vi 150 medlemmar. Jag la ut infon om biljetterna där och samtidigt skickade jag ut 260 mail med ett knapptryck. Vilket kontakt infoflöde vi skapade i morse. Och vad fantastiskt det är att kunna använda detta på ett så positivt sätt!
Tävlingen är i full gång och våra medarbetare vill gärna gå med i den slutna gruppen på Facebook. Sa jag att tävlingen var EXKLUSIVT för medlemmarna i vår hemliga grupp? Jo det var den. Varför då undrar ni. Jo vi har kommit fram till att ju fler medlemmar vi får i gruppen ju snabbare får vi ut budskap samt att de som är med kan dela med sig med bilder exponeringar tips idéer feedback. Ja bara fantasin sätter gränserna. Om jag skriver ett inlägg där vet jag att om ett par timmar har minst 80 personer tagit del av vad jag skrev.
Ett tips: skapa en sluten grupp på Facebook. Låt dina medarbetare begära medlemsskap och vips har du skapat ett enkelt instrument att få och ge info på. Men vad gör ni om det kommer obehagliga inlägg och påhopp? Under ett års tid har vi inte sett ett enda stötande inlägg jag måste ta bort och jag har heller inte behövt blocka någon från grupp pga dåligt uppförande!
Vår vision: att bli Stockholms bästa arbetsgivare inom mat och möten. Idag tog vi ett stort kliv närmare titeln :-)
Och som sagt, två medarbetare kommer att få se SHM i morgon.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Kul om du kommenterar